• Jak založit s.r.o.
  • Účty a daně
  • Sídlo firmy
  • Zákony
  • Články

Výhody elektronické evidence docházky oproti papírové

31.10.2017

Snad každý zaměstnavatel, majitel firmy, manažer, nebo zodpovědný vedoucí řeší otázku evidence docházky. V tuzemsku je tato otázka o to důležitější, z důvodu zákonné povinnosti evidovat příchod zaměstnance do práce a jeho odchod, respektive ukončení pracovní doby, a to dokonce s přesností na minuty.

Zaměstnavatelé jsou také povinni umožnit svým zaměstnancům náhled k těmto informacím. Proto není divu, že se ve většině případů přiklánějí k elektronické evidenci, namísto zastaralé a nepřehledné papírové verze vedení docházky, nebo dokonce píchaček.

Hlavní výhodou elektronické evidence je časová úspora.

Docházkové systémy jsou velmi inteligentní a automatizované. Evidují za vás docházku pomocí čipových karet nebo dokonce mobilních telefonů s technologií NFC nebo Bluetooth. Umí ze získaných dat vytvořit různé statistiky a reporty, které je možné napojit na další firemní systémy, například na mzdové účetnictví. Díky tomu zrychlují a zefektivňují firemní procesy.

Snížení mzdových nákladů

Často dochází k rozdílům mezi skutečně odpracovanou dobou a časem stráveným v zaměstnání. Elektronická evidence zohledňuje prodlevy, které mohou nastat například přesunem v rozlehlém areálu, časem který zaměstnanec stráví například převlékáním, nebo vařením kávy a skutečně odpracovanou dobou.

Snadno dostupná data

Papírová verze docházkových systémů často zůstávala skrytá v šanonech vedoucích, personálních pracovníků a mzdových účetní. Pokud chtěl zaměstnanec zjistit například odpracované hodiny, musel se vždy osobně na tyto údaje dotazovat například mzdové účetní.

Díky cloudovému řešení je možné nahlížet do systému on-line a mít tak veškerá data kdykoliv k dispozici. To ocení především zaměstnanci, kteří se již nemusí složitě dotazovat na svá personální data. Místo toho si mohou překontrolovat například rozpis směn nebo zůstatek dovolené kdykoliv potřebují.

Možnost propojení s dalšími systémy

Určitě uznáte, že byste asi jen těžko propojovali papírovou verzi s dalšími firemními systémy.

Elektronická evidence toto propojení umožňuje. Můžete tak zvýšit bezpečnost svého majetku, dat, se kterými pracujete, ale i svých zaměstnanců díky propojení s přístupovým nebo kamerovým systémem.

Díky tomu můžete rozhodovat o tom, jaká osoba do chráněného objektu vstoupí a také získáte přehled o pohybu návštěv i pracovníků.

Kontrola v reálném čase

Efektivní docházkový systém umožňuje evidovat pracovní dobu zaměstnanců a také pomáhá kontrolovat jejich pracovní výkon. Vhodně zvolený docházkový systém pracuje automaticky, má jednoduché a srozumitelné ovládání a vám, ani vašim zaměstnancům nepřidělává žádné starosti ani práci navíc.

autor: Inzerce

Výhody elektronické evidence docházky oproti papírové
5 (100%) 1 vote[s]
Tipy

Lukrativní sídlo firmy v Praze.

Založení s.r.o. za 8.990 Kč na klíč.

Články

Závislá práce vs. podnikání OSVČ: Kritéria, rizika a aktuální judikatura

Jakou živnost založit pro on-line podnikání

Jak funguje insolvence OSVČ a na co si musíte dávat pozor?

>>>Všechny články


© 2025 Profi-kancelář Praha s.r.o.
Husinecká 903/10
130 00 Praha 3 - Žižkov
(+420) 226 258 216
info@jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
www.jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
  • Jak založit s.r.o.
  • Když stačí živnost
  • Účty a daně
  • Virtuální kanceláře
  • Jak začít podnikat
  • Finanční úřady Praha
  • Sídlo firmy
  • Založení a.s.
  • Založení s.r.o.
  • Partneři
  • RSS
  • Kontakt

Dnes Vám nabízíme
50% slevu na založení s.r.o.:

více zde