• Jak založit s.r.o.
  • Účty a daně
  • Sídlo firmy
  • Zákony
  • Články

Jak získat elektronický podpis?

24.11.2019

Proč potřebuji „elektronický podpis“?

Bezpečné protokoly jsou součástí každodenního života, ač si to většina z nás neuvědomuje. Uplatnění nachází například v elektronickém bankovnictví, kde nejvíce platí, že bezpečí je na prvním místě.

V e-mailové komunikaci je ale rovněž třeba dbát na bezpečí, a to zejména v případě zasílání důležitých dokumentů a smluv obchodním partnerům.  Ideálním řešením je emaily šifrovat, aby nebyly dostupné každému. Šifrování lze provést přes tzv. elektronický podpis, který má široké spektrum využití.

V praxi se jedná o kvalifikovaný certifikát, který umožňuje uživateli e-mail elektronicky podepsat, tj. zašifrovat. Jeho využití se ovšem neomezuje pouze na emaily, ale uplatníte jej i při podávání nabídek na veřejné zakázky, podávání žádostí o dotace apod. Lékaři jej pak využijí při využívání ePreskripce, tj. eReceptu.

Jak mohu získat vlastní kvalifikovaný certifikát?

Skrze elektronický podpis, oficiálně nazývaný uznávaný nebo zaručený elektronický podpis, má uživatel možnost e-maily elektronicky podepisovat. Toto šifrování je možné vytvořit v e-mailových programech, jako je Microsoft Outlook nebo Mozilla Thunderbird. Pro zaručení bezpečnosti vznikly tzv. kvalifikované certifikační autority (QCA), jež vám certifikát po ověření vaší totožnosti vystaví. Právě tento podpis má stejnou váhu z právního hlediska jako vlastnoruční ověřený podpis. Doporučujeme proto svěřit tyto starosti do rukou specialistů.

Pro zařízení vašeho prvního kvalifikovaného certifikátu je nutné osobně navštívit certifikační autoritu. Pokud si chcete práci usnadnit a neplýtvat drahocenným časem, některé certifikační autority nabízejí i osobní návštěvu ve vaší kanceláři. V současné chvíli máte v České republice možnost využít tři certifikační autority, které nabízejí podpis pro komerční užití (viz stránky Ministerstva vnitra ČR):

  • První certifikační autorita, a.s. (I.CA)
  • Certifikační autorita PostSignum (Česká pošta s.p.)
  • eIdentity a.s.

Za vyhotovení kvalifikovaných certifikátů dnes zaplatíte v řádech několika set korun, přičemž nejlevnější je PostSignum s cenou 396 Kč s DPH.

Chcete získat elektronický podpis během 1 hodiny?

Chcete-li si zřídit elektronický podpis, ale zároveň i ušetřit čas a energii, řešení vám mohou poskytnout různé externí registrační autority. Jednou z takových autorit firma provozující webovou stránku elektronickypodpis.cz. V případě zájmu vyškolení odborníci dorazí do vaší kanceláře a provedou vás celým procesem získání certifikátu, a to bez složitého vyplňování smluv a vyčkávání ve frontách. Výhodou je, že neztratíte zbytečně čas, v pohodlí vaší kanceláře zařídí vše potřebné, včetně dodání potřebného softwaru pro podepisování. Ve většině případů se jedná o poměrně základní Adobe Acrobat Reader DC, který je zdarma. Více o tomto programu se můžete dozvědět například na stránce digipodpis.cz.

autor: Inzerce

Jak získat elektronický podpis?
5 (100%) 1 vote[s]
Tipy

Lukrativní sídlo firmy v Praze.

Založení s.r.o. za 8.990 Kč na klíč.

Články

Závislá práce vs. podnikání OSVČ: Kritéria, rizika a aktuální judikatura

Jakou živnost založit pro on-line podnikání

Jak funguje insolvence OSVČ a na co si musíte dávat pozor?

>>>Všechny články


© 2025 Profi-kancelář Praha s.r.o.
Husinecká 903/10
130 00 Praha 3 - Žižkov
(+420) 226 258 216
info@jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
www.jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
  • Jak založit s.r.o.
  • Když stačí živnost
  • Účty a daně
  • Virtuální kanceláře
  • Jak začít podnikat
  • Finanční úřady Praha
  • Sídlo firmy
  • Založení a.s.
  • Založení s.r.o.
  • Partneři
  • RSS
  • Kontakt

Dnes Vám nabízíme
50% slevu na založení s.r.o.:

více zde