• Jak založit s.r.o.
  • Účty a daně
  • Sídlo firmy
  • Zákony
  • Články

Co vše lze vyřídit na úřadech online

24.9.2020

S využitím datových schránek či kvalifikovaných certifikátů lze mnohem snadněji komunikovat
s úřady. S online komunikací lze ušetřit osobní návštěvu úřadu. Odpadají i platby za
poštovné.

Finanční úřad a jeho aplikace EPO a daňová informační schránka

Finančnímu úřadu lze odeslat podání prostřednictvím aplikace EPO. V ní jsou k dispozici
příslušné formuláře. Před odesláním jsou jednotlivé formuláře zkontrolovány a podávající je
upozorněn na chyby. Po jejich odstranění lze podání odeslat. Elektronického podání lze
odeslat s využitím uznávaného elektronického podpisu, nebo případně pomocí ověřené
identity podatele způsobem, kterým se lze hlásit do datové schránky. Pokud ale poplatník
využije možnost odeslání bez podpisu, musí si po jejím odeslání stáhnout a vytisknout tzv. E-
tiskopis podání, a ten poté do 5 kalendářních dnů odnést na příslušný místní finanční úřad.
V aplikaci daňová informační schránka poplatní vidí písemnosti, které u něj finanční úřad
eviduje. Dále zde má přehled o svých daňových povinnostech, přeplatcích a nedoplatcích.

Česká správa sociálního zabezpečení a ePortál

Formou internetové samoobsluhy ČSSZ zjednodušuje a zrychluje komunikaci a na straně
klientů snižuje administrativní a časovou náročnost. Zaměstnavatelům a osobám samostatně
výdělečně činným umožňuje ePortál ČSSZ nahlížet na údaje evidované v databázích ČSSZ a
využívat interaktivní tiskopisy. ePortál umožňuje elektronické podání tiskopisů přímo na
ČSSZ. Tiskopisy lze vyplnit a vytisknout či přímo odeslat. K tomu je nutné mít zřízenou
datovou schránku, uznávaný elektronický podpis nebo přístup prostřednictvím portálu
eIdentita. Obdobné služby nabízí i portály zdravotních pojišťoven.

Formuláře Úřadu práce

Žádosti a jiné podklady ve věci evidence, zprostředkování zaměstnání, pro hodnocení nároku
na podporu v nezaměstnanosti nebo nároku na nepojistné sociální dávky je možné podávat
také prostřednictvím datové schránky nebo s využitím kvalifikovaného certifikátu. Pokud je
pak nutné cokoli doplnit nebo upravit, zaměstnanci úřadu práce uchazeče o zaměstnání,
žadatele nebo příjemce nepojistných sociálních dávek sami zkontaktují prostřednictvím
písemné výzvy, telefonicky či e-mailem.

 

Ohodnoťte článek
Tipy

Lukrativní sídlo firmy v Praze.

Založení s.r.o. za 8.990 Kč na klíč.

Články

Jakou živnost založit pro on-line podnikání

Jak funguje insolvence OSVČ a na co si musíte dávat pozor?

Jak na podnikání v Německu? Splňte své povinnosti

>>>Všechny články


© 2025 Profi-kancelář Praha s.r.o.
Husinecká 903/10
130 00 Praha 3 - Žižkov
(+420) 226 258 216
info@jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
www.jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
  • Jak založit s.r.o.
  • Když stačí živnost
  • Účty a daně
  • Virtuální kanceláře
  • Jak začít podnikat
  • Finanční úřady Praha
  • Sídlo firmy
  • Založení a.s.
  • Založení s.r.o.
  • Partneři
  • RSS
  • Kontakt

Dnes Vám nabízíme
50% slevu na založení s.r.o.:

více zde