• Jak založit s.r.o.
  • Účty a daně
  • Sídlo firmy
  • Zákony
  • Články

Jak analyzovat podnikatelský plán

10.2.2014

Během své kariéry muselo již mnoho podnikatelů analyzovat podnikatelský plán. Způsobů analýz a hodnocení podnikatelských plánů je mnoho. Nejtypičtější je analýza SWOT, neboli analýza silných, slabých stránek, hrozeb a příležitostí. Při analýze je však dobré si podívat i na samotný obsah, kategorie plánu a jejich správnost.

podnikatelský plán

4 stavební kameny podnikatelského plánu

Titulní list + obsah

Na titulním listu by kromě titulku mělo být prohlášení, které deklaruje následující informace za důvěrné a zakazuje jejich šíření. Hned po titulní straně by měl být přehledný obsah celého podnikatelského plánu.

Shrnutí

Zde by měl být základní popis podnikatelského plánu, například informace co budeme prodávat, od koho nakupovat, popis trhu nebo konkurenční výhody.

Popis podnikatelské příležitosti

Tato kapitola by měl obsah detailní popis produktu nebo služby, popis konkurenční výhody a také výhody pro koncového zákazníka.

Cíle firmy

Zde by se měli vypsat všechny cíle a rozdělit je na kategorie. Kategorie mohou být různé, například cíle termínované, specifické, měřitelné, reálné a další…

Další kapitoly mohou být například potencionální trhy, klíčové osobnosti, pracovníci firmy, analýza konkurence nebo marketingový plán. Záleží na konkrétním podnikatelském plánu. Základem je však maximální srozumitelnost a přehlednost.

Analýza SWOT

Tato analýza dělí podnikatelský plán na 4 základní části. Je používaná především k marketingovým potřebám. Základní čtyři části jsou tyto:

  • Silné stránky, které popisuje přednosti firmy, konkurenční výhody, klíčové osobnosti a podobně.
  • Slabé stránky, které upozorňují na problémy společnosti, které nelze interně odstranit.
  • Příležitosti. Ty popisují možnost expanze a růstů firmy a také potencionální trhy.
  • Hrozby. Jedná se o potencionální externí hrozby, jako jsou kulturní zvyklosti, potencionální konkurenti a nejrůznější společenské faktory.

 

Tip pro Vás:

PK-logo

Společnost Profi-kancelář s.r.o., která funguje již od roku 2006 a má již stovky spokojených zákazníků vám jako začínajícímu podnikateli pomůže s rozjezdem vašeho podnikání a základní agendou. Více například o virtuální kanceláři, vedení účetnictví nebo o založení s.r.o. zde.

autor: Aleš Chromec

Ohodnoťte článek
Tipy

Lukrativní sídlo firmy v Praze.

Založení s.r.o. za 8.990 Kč na klíč.

Články

Závislá práce vs. podnikání OSVČ: Kritéria, rizika a aktuální judikatura

Jakou živnost založit pro on-line podnikání

Jak funguje insolvence OSVČ a na co si musíte dávat pozor?

>>>Všechny články


© 2025 Profi-kancelář Praha s.r.o.
Husinecká 903/10
130 00 Praha 3 - Žižkov
(+420) 226 258 216
info@jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
www.jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
  • Jak založit s.r.o.
  • Když stačí živnost
  • Účty a daně
  • Virtuální kanceláře
  • Jak začít podnikat
  • Finanční úřady Praha
  • Sídlo firmy
  • Založení a.s.
  • Založení s.r.o.
  • Partneři
  • RSS
  • Kontakt

Dnes Vám nabízíme
50% slevu na založení s.r.o.:

více zde