Jak na dobrý název webových stránek pro firmu
3.3.2014
Webové stránky tvoří důležitý prvek marketingu každé firmy, včetně těch, pro které není internet hlavním bodem zájmu. Pěkné stránky jsou základem, nicméně je velmi důležité vymyslet reprezentativní doménové jméno internetových stránek.
Dobré jméno pro web – dobré jméno pro firmu
Jméno pro internetovou stránku ovlivňuje její návštěvovanost a navíc firma s pěknou doménou působí dobře na vizitkách a dalších propagačním materiálech. Dobré jméno se také dobře pamatuje a zákazník tak nemá problém se obrátit na Váš web, kdykoliv bude potřebovat.
Jak vybrat dobré webové jméno
Napíšeme si několik tipů, podle kterých se řídit při výběru jména webu.
Délka jména – U domény bychom měli použít maximálně dvě slova. Úplně ideální je jedno slovo. Rozhodně není dobrou volbou vybírat dlouhé názvy, které se špatně pamatují a navíc se obtížně píšou.
Značka – Název by měl vyjadřovat buďto název nebo hlavní produkt či zaměření společnosti. Mnoho produktových domén je zabraných, proto je dobrou volbou produkt + jméno firmy, z takového spojení je hned jasné, o jaké stránky se bude jednat.
Zapamatovatelnost – Tento tip přímo navazuje na ten předchozí. Je důležité, aby si doménu dokázalo zapamatovat doslova i malé dítě. Není také vhodné používat populární slova s pravopisnou chybou, jak to některé firmy mají zvykem, často se jedna například o anglické slovo „hobby“, kdy se do názvu použije varianta „hoby“.
Koncovka – Kromě jména musíme také zvolit koncovku. Pokud naše společnost působí jen v České Republice je dobrou volbou právě doména .cz, pokud mezinárodně, měli bychom uvažovat o variantách .eu nebo .com. Neutrální doména .net taky nic nepokazí. Rozhodně je dobré skoupit více koncovek (ty nejpoužívanější), jelikož je potom pro konkurenci poměrně snadné volnou koncovku koupit a přesměrovat ji na své stránky.
Tip pro Vás:
Společnost Profi-kancelář s.r.o., která funguje již od roku 2006 a má již stovky spokojených zákazníků vám jako začínajícímu podnikateli pomůže s rozjezdem vašeho podnikání a základní agendou. Více například o virtuální kanceláři, vedení účetnictví nebo o založení s.r.o. zde.
autor: Aleš Chromec