• Jak založit s.r.o.
  • Účty a daně
  • Sídlo firmy
  • Zákony
  • Články

Virtuální kancelář – pro a proti

7.12.2015

Virtuální kanceláře umožňují podnikatelům sídlit ve velkých městech, využívat služeb vyškoleného personálu, který jej zastoupí v případě jeho nepřítomnosti a řadu dalších doprovodných služeb. To vše v rozumných cenových relacích. Jaká jsou pro a proti virtuálních kanceláří si ukážeme v dnešním článku.

Výhody virtuální kanceláře

Prostřednictvím virtuální kanceláře může mít firma sídlo firmy v centru města a přitom vykonávat svou činnost v místě, na kterém k tomu má vhodné technické zázemí. Za virtuální kancelář zaplatí nesrovnatelně méně, než za vybudování vlastní kanceláře. Nemusí platit nájem za pronajatou nemovitost, odpadají mzdové náklady na administrativní pracovníky a zároveň je zajištěn kontakt podnikatele s veřejností. Pro zákazníky je jistě příjemnější spolupracovat s firmou, která sídlí v jejich městě a je pro ně snadno dostupná.

Při vybudování vlastní kanceláře v centru velkého města podnikateli nezbývá nic jiného, než platit nájem a administrativní pracovníky. Virtuální kanceláře umožňují rozložit náklady na obsluhu kanceláří mezi více firem, aniž by utrpěla kvalita poskytovaných služeb. Podnikatelé tak mají zajištěno skenování a přeposílání pošty, přepojování telefonátů a základní kontakt s veřejností. Zároveň mohou využít vybavených zasedacích místností pro jednání s obchodními partnery či úřady. Stejně tak mohou využít kanceláře, počítače nebo kopírky, pokud se potřebují připravit na schůzku s klienty. Samozřejmostí je občerstvení jak pro podnikatele, tak pro jejich klienty. Za tyto služby podnikatel zaplatí pouze v případě, že je skutečně využije. Nemusí se tak obávat, že by jeho kancelář ležela ladem v době, kdy fyzicky pracuje na realizaci zakázek na jiném místě.

zdroj: FreeDigitalPhotos.net, autor: Salvatore Vuono

zdroj: FreeDigitalPhotos.net, autor: Salvatore Vuono

Nevýhody virtuální kanceláře

Pracovníci zajišťující chod virtuálních kanceláří mohou pracovat pouze v rámci svých kompetencí. Nemohou tak řešit například reklamace, přijímat objednávky a poskytovat podrobné informace o zboží a službách firem, kterým zajišťují chod kanceláře. Neohlášeným návštěvníkům mohou zprostředkovat pouze kontakt s firmami, kterým kancelář spravují. To může u některých lidí vyvolat určité pochybnosti o kvalitách firem, které zde sídlí. V médiích bývají nepoctiví podnikatelé spojováni právě s hromadnými adresami. Jedná se ale spíše o předsudek. Na hromadných adresách sídlí řada nadnárodních renomovaných společností. Přitom není výjimkou, že místa, kde se vedení takovýchto firem zdržuje, neumožňují kontakt s koncovými spotřebiteli a naopak je odkazují na své provozovny v regionech.

autor: Josef Blažek

Ohodnoťte článek
Tipy

Lukrativní sídlo firmy v Praze.

Založení s.r.o. za 8.990 Kč na klíč.

Články

Závislá práce vs. podnikání OSVČ: Kritéria, rizika a aktuální judikatura

Jakou živnost založit pro on-line podnikání

Jak funguje insolvence OSVČ a na co si musíte dávat pozor?

>>>Všechny články


© 2025 Profi-kancelář Praha s.r.o.
Husinecká 903/10
130 00 Praha 3 - Žižkov
(+420) 226 258 216
info@jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
www.jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
  • Jak založit s.r.o.
  • Když stačí živnost
  • Účty a daně
  • Virtuální kanceláře
  • Jak začít podnikat
  • Finanční úřady Praha
  • Sídlo firmy
  • Založení a.s.
  • Založení s.r.o.
  • Partneři
  • RSS
  • Kontakt

Dnes Vám nabízíme
50% slevu na založení s.r.o.:

více zde