• Jak založit s.r.o.
  • Účty a daně
  • Sídlo firmy
  • Zákony
  • Články

Finanční úřad nám novinky začal posílat emailem

10.6.2019

Finanční úřad nedávno prostřednictvím sociálních sítí sdílel informaci, že nám bude posílat povinnosti a novinky přímo do emailu. Asi abychom nezapomněli zaplatit včas. Namísto sjednocení podávání přehledů pro zaměstnavatele a podnikatele, resp. namísto sjednocení úřadů a zjednodušení byrokracie v ČR, nám za chvíli budou chodit denně emaily od každého úřadu, co se stalo nového?

Chcete novinky od berňáku? Přihlaste se!

V zásadě jde tedy o dobrovolnou službu, která může být pro notorické zapomnětlivce přínosem. Přestože zasílání emailů zní moderně a líbivě, registrace je typickým archaismem českých úřadů. Díky datové schránce můžeme tiskopis podat elektronicky, ovšem k samotnému vyplnění je nutné dokument stáhnout, otevřít v programu třetí strany, popř. vytisknout, vyplnit a odeslat. Jde o formulář 25 5559, dostupný na financnisprava.cz.

Do kdy se musíte přihlásit?

Aby vám novinky začali chodit pro následující zdaňovací období, je nutné žádost o zasílání notifikačních emailů podat správci daně do 15. března (např. 2019). Pokud podáte žádost pozdě, budou vám emaily zasílány až od zdaňovacího období následujícího.

Složenky vám už nepřijdou

Autor: Thomas Brightbill – CC BY 2.0

Finanční správa na svém oficiálním webu opakovaně varovala, že je možné údaje zasílat pouze na jeden konkrétní, přesně specifikovaný, email (pokud by s tím někdo měl problém, doporučujeme vytvoření nového emailu a nastavení automatického přeposílání na libovolný počet dalších emailů). A pokud se už přihlásíte, a byli jste zvyklí na upomenutí složenkou od České pošty, zapomeňte na fyzickou složenku, dostanete již pouze PDF formulář jako přílohu v elektronické poště.

Jak zrušit zasílání novinek od finančního úřadu

Pokud jste nakonec dospěli k názoru, že je lepší fyzická upomínka a spamu vám chodí již mnoho, je možné tuto službu zrušit (např. narozdíl od datové schránky, resp. podávání formulářů a komunikace s úřady elektronickou formou). Termín pro podání žádosti o zavedení a zrušení služby zasílání upomínek emailem od správce daně je shodný – 15. března pro další zdaňovací období.

V některých případech dojde ke zrušení zasílání novinek elektronickou formou automaticky, a to v případech, kdy:

  • ekonomický subjekt přestane být poplatníkem daně
  • právnická osoba se stane držitelem datové schránky
  • odběratel si zřídí u své banky službu SIPO pro placení daně
  • dojde k úmrtí poplatníka daně, který byl k mailingu přihlášený

autor: Dominik Pospíšil

Ohodnoťte článek
Tipy

Lukrativní sídlo firmy v Praze.

Založení s.r.o. za 8.990 Kč na klíč.

Články

Jakou živnost založit pro on-line podnikání

Jak funguje insolvence OSVČ a na co si musíte dávat pozor?

Jak na podnikání v Německu? Splňte své povinnosti

>>>Všechny články


© 2025 Profi-kancelář Praha s.r.o.
Husinecká 903/10
130 00 Praha 3 - Žižkov
(+420) 226 258 216
info@jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
www.jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
  • Jak založit s.r.o.
  • Když stačí živnost
  • Účty a daně
  • Virtuální kanceláře
  • Jak začít podnikat
  • Finanční úřady Praha
  • Sídlo firmy
  • Založení a.s.
  • Založení s.r.o.
  • Partneři
  • RSS
  • Kontakt

Dnes Vám nabízíme
50% slevu na založení s.r.o.:

více zde