• Jak založit s.r.o.
  • Účty a daně
  • Sídlo firmy
  • Zákony
  • Články

Jak na digitální marketing?

28.2.2022

Přemýšlíte, jak zvýšit prodej, nebo jak zviditelnit váš podnik? Online marketing je tou nejlepší volbou. Buď se můžete propagovat sami, nebo si zaplatit profesionály. A jak ovládnout digitální marketing?

Co je to online marketing a proč ho používat?

Online marketing je jakákoliv aktivita, která propaguje značku, sortiment nebo službu. Jde o zviditelnění. A v dnešní době se jedná o nedílnou součást podnikání. Vše dnes hledáme na internetu. Chcete se nechat ostříhat? Pravděpodobně si kadeřnictví vyhledáte online. I to je součástí marketingu. Váš podnik potřebuje být viditelný a dohledatelný. Další součástí online marketingu je přímá komunikace se zákazníky. Můžou vám zanechávat recenze, posílat vám dotazy, případně vy můžete vytvářet různé ankety a získat tak zpětnou vazbu. Obecně je cílem online marketingu zvýšení prodeje.

Výhody

Levnost

Online marketing se dá provozovat za minimální náklady, v některých případech klidně i zadarmo. To je obrovská výhoda, oproti klasické reklamě například na billboardu.

Měřitelnost

Skvělé je, že se dá zjistit úspěšnost reklam. Můžete se tak zlepšovat a zjistit, jaké aktivity vám nesou kýžený úspěch.

Cílové skupiny

Při marketingu nezapomeňte na cílové skupiny. Podstatnou součást marketingu. Asi víte, kdo by měl být váš potenciální zákazník, využijte toho, Vaše reklama nebo web se tak bude objevovat lidem, kteří o ně mohou projevit opravdový zájem.

Druhy online marketingu

Digitální marketing má řadu forem. Vhodné je všechny jeho druhy skloubit dohromady, jen tak docílíte nejlepšího účinku.

PPC marketing

Co je to PPC? Platba za proklik. Neplatíte, dokud není reklama úspěšná. Zároveň není vtíravá. Zákazník si sám hledá produkt a najde vaši nabídku. Funguje to na principu textových článků s hypertextovými odkazy na vaši firmu. Spotřebitel hledá nějaké informace, nebo produkt a článek ho navede na prokliknutí odkazu a následné objevení vás.

SEO

SEO je zkratkou pro optimalizaci vyhledávače. Jsou to aktivity, které vedou ke zlepšení pozice vašeho webu v online vyhledávání. Toho můžete docílit vhodnými klíčovými slovy. Analýza klíčových slov je podstatná, díky ní zjistíte, jaká slova (fráze, slovní spojení atd.) jsou často vyhledávaná, a vložíte je do vašeho článku nebo webu. Díky tomu se váš text bude objevovat při vyhledávání těchto slov. Další forma je linkbuilding, tedy spolupráce s jinými weby formou dotazů na vaši stránku. A v neposlední řadě to jsou meta data. Jsou důležité pro vyhledávač. Na jejich základě vyhledávač definuje, co se na stránce nachází.

  • Analýza klíčových slov
  • Linkbuilding
  • Meta data

Marketing na sociálních sítích

Sociální sítě jsou vhodnou cestou k přímé komunikaci se zákazníky. Můžete získat zpětnou vazbu a zlepšit své služby. Potřeba je být pravidelně aktivní a odpovídat na dotazy. Hlavní cíl sociálních sítí je zaujmutí. Potřebujete být viditelní natolik, abyste získávali nové fanoušky. Ukazujte novinky a rady z vašeho oboru. Sdílejte fotografie vašeho obchodu a sortimentu nebo vašich služeb. A na jakých sítích se propagovat?

  • Twitter
  • Facebook
  • TikTok
  • Instagram

Obsahový marketing

Jedná se o kvalitní tvorbu obsahu lákavého pro cílovou skupinu – video, pdf, e-book. Tento obsah má zvyšovat vaši důvěryhodnost a autoritu. Pomáhá vytvářet vztah se zákazníkem.

Webový marketing

Podstatná součást online marketingu, kterou byste měli řešit jako jednu prvních. Web jsou vaše stránky, kde uvádíte informace o vás a všech produktech, případně mohou obsahovat i e-shop. Je potřeba zvolit vhodnou doménu, která bude dostatečně vystihovat váš podnik a bude srozumitelná. Web musí být uživatelsky příjemný a nesmí obsahovat přemíru informací. Různé fotografie, úvahy nebo vtipy patří na online síť. Web má být hlavně přehledný a informativní a má zákazníka přesvědčit, že právě vy nabízíte ty nejlepší služby v oboru. Důležitá je i estetická stránka, určitě se vyplatí investice do webdesignu, ale nezapomeňte na jednoduchost, web má být hlavně přehledný. Co by mělo být na webu?

  • Kontakt – kde vás najdou a jak se vám mohou ozvat.
  • O nás / o mně – informace o vaší firmě
  • Reference
  • Ukázky prací a služeb
  • Blog – články přinášející informace. Podpoříte jimi SEO a získáte nové zákazníky.
  • FAQ – nejčastější dotazy

E-mail marketing

Přímá komunikace se zákazníkem formou e-mailu. Můžete jim posílat transakční nebo promo e-maily, případně zvláštní nabídky. Nejčastější je newsletter. Ten předává užitečné informace o značce zákazníkům, kteří o to mají zájem. U tohoto marketingu pozor na GDPR.

autor: Inzerce

Jak na digitální marketing?
5 (100%) 1 vote[s]
Tipy

Lukrativní sídlo firmy v Praze.

Založení s.r.o. za 8.990 Kč na klíč.

Články

Závislá práce vs. podnikání OSVČ: Kritéria, rizika a aktuální judikatura

Jakou živnost založit pro on-line podnikání

Jak funguje insolvence OSVČ a na co si musíte dávat pozor?

>>>Všechny články


© 2025 Profi-kancelář Praha s.r.o.
Husinecká 903/10
130 00 Praha 3 - Žižkov
(+420) 226 258 216
info@jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
www.jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
  • Jak založit s.r.o.
  • Když stačí živnost
  • Účty a daně
  • Virtuální kanceláře
  • Jak začít podnikat
  • Finanční úřady Praha
  • Sídlo firmy
  • Založení a.s.
  • Založení s.r.o.
  • Partneři
  • RSS
  • Kontakt

Dnes Vám nabízíme
50% slevu na založení s.r.o.:

více zde