• Jak založit s.r.o.
  • Účty a daně
  • Sídlo firmy
  • Zákony
  • Články

8 trendů pro nové i stávající podnikatele v roce 2022

15.12.2021

Chystáte si v příštím roce založit s.r.o. nebo si zřídit živnost? Jaké trendy by měli mít v hledáčku ať už stávající nebo noví podnikatelé pro nadcházející rok? 

Pojďme se podívat na osm trendů v podnikání malých podniků pro rok 2022, které podle odborníků uvidíme v příštím roce. 

  1. Bezhotovostní platby se pro podniky stanou standardem

Kdysi byla hotovost králem.  Dnes jí ale válcují bezhotovostní platby. Ty zahrnují platbu kreditními a debetními kartami, mobilní nebo digitální peněženkou a platebními aplikacemi. V ČR zůstává stále nejrozšířenějším platebním prostředkem klasická debetní karta. Ale už i u nás se platí mobilním telefonem nebo chytrými hodinkami. S rozvojem technologií bude k dispozici stále více možností bezhotovostních plateb, což znamená, že firmě možná nezbude nic jiného než držet krok s dobou, aby uspokojil zákazníky. 

  1. Lidé na volné noze budou tvořit velkou část pracovní síly

Lidé na volné noze tvoří velkou část zaměstnanců. Co mají lidé na volné noze společného s firemním podnikáním? V závislosti na firemních potřebách by se mohlo jednat o někoho, koho zrovna podnikatel potřebuje pro rozvoj své firmy. Lze najmout pracovníka na volné noze na jednorázovou práci a získat odborné znalosti v určité oblasti. Také tím lze snížit náklady spojené s najímáním zaměstnanců na plný úvazek. 

  1. Obliba videomarketingu bude i nadále růst

Marketingové techniky se neustále mění. Jeden den je nějaká marketingová strategie in a druhý den je out. Jedním z marketingových trendů, který se bude objevovat příští rok, je videomarketing. Může se jednat o cokoli od videí na firemních webových stránkách až po využití platforem sociálních médií k propagaci produktů nebo služeb. Je dobré vyzkoušet používání různých platforem, jako je Facebook, TikTok nebo Instagram.

  1. Personalizovaná umělá inteligence bude stále běžnější

Umělá inteligence (AI) se rychle prosadila ve světě podnikání, aby pomohla zefektivnit některé úkoly, a v příštích letech bude ještě vyhledávanější. V závislosti na typu umělé inteligence tato technologie může pomoci ve firmě zvýšit prodej, lépe poznat zákazníky a i zabránit podvodům. Současným trendem je i zavádění chatbotů na webových stránkách a sociálních médiích, chytrých asistentů nebo třeba personalizovaná doporučení zákazníkům.

  1. Podnikům v oblasti elektronického obchodování se bude dařit

V posledním roce vyklíčilo mnoho trendů díky tomu, že se podniky musely přizpůsobit, aby přežily pandemii. Jeden z trendů, který se vynořil a který bude silný i v roce 2022 a dále je elektronické obchodování.  Podniky elektronického obchodování, které prodávají výrobky a služby online, neustále rostou. Proč? Zákazníci mohou snadno a bezpečně nakupovat z domova. A majitelé podniků se nemusí starat o to, aby měli kamennou provozovnu. Nemluvě o tom, že se majitelé podniků mohou vyhnout některým režijním nákladům; veškeré své podnikání mohou provádět online. Je to skutečně výhodné pro všechny strany.

  1. Práce na dálku bude i nadále populární

Není žádným tajemstvím, že práce na dálku vzala v posledním roce a půl svět útokem. V roce 2021 pracovala z domova kvůli této pandemii téměř polovina zaměstnanců. Práce na dálku má poměrně dost výhod jak pro firmu, tak pro zaměstnance. Práce na dálku naučila zaměstnavatele jak nabídka možností práce z domova může zvýšit produktivitu, přilákat a udržet si špičkové talenty nebo zlepšit rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.

  1. Stále více akcí bude virtuálních, pořádaných online

Těmito akcemi jsou myšleny konference, schůzky a veletrhy. Proč? Protože Covid se stále drží. Nemluvě o tom, že pořádání virtuálních akcí může pomoci rozšířit firemní záběr a umožnit větší počet účastníků.  Takové akce mohou být zábavné, užitečné a vzdělávací, a to bez ohledu na to, zda se akce účastní podnikatel osobně, nebo ji sleduje na notebooku z pohodlí domova. 

  1. Význam komunikačních aplikací bude růst

Velkou součástí toho, aby mohla firma fungovat, je upřednostňování jasné komunikace s týmem. V opačném případě by špatná komunikace s týmem mohla vést ke špatné spolupráci a k problémům na pracovišti. Pro posílení komunikace v této éře vzdálené komunikace se komunikační nástroje a aplikace stávají nezbytným trendem. 

Komunikační nástroje a aplikace mohou firemnímu týmu pomoci, ať už je vzdálený, nebo ne. Aplikace a nástroje, jako je software pro videokonference a platformy pro zasílání zpráv, zažívají od roku 2020, kdy udeřil Covid, obrovský rozmach. A stejně jako práce na dálku tu budou pravděpodobně ještě nějakou dobu. 

 

Zdroj obrázku:unsplash.com

Ohodnoťte článek
Tipy

Lukrativní sídlo firmy v Praze.

Založení s.r.o. za 8.990 Kč na klíč.

Články

Jakou živnost založit pro on-line podnikání

Jak funguje insolvence OSVČ a na co si musíte dávat pozor?

Jak na podnikání v Německu? Splňte své povinnosti

>>>Všechny články


© 2025 Profi-kancelář Praha s.r.o.
Husinecká 903/10
130 00 Praha 3 - Žižkov
(+420) 226 258 216
info@jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
www.jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
  • Jak založit s.r.o.
  • Když stačí živnost
  • Účty a daně
  • Virtuální kanceláře
  • Jak začít podnikat
  • Finanční úřady Praha
  • Sídlo firmy
  • Založení a.s.
  • Založení s.r.o.
  • Partneři
  • RSS
  • Kontakt

Dnes Vám nabízíme
50% slevu na založení s.r.o.:

více zde