• Jak založit s.r.o.
  • Účty a daně
  • Sídlo firmy
  • Zákony
  • Články

Část XII. Informování a projednání, působnost odborové organizace, rada zaměstnanců a zástupce pro oblast bezpečnosti a ochrany zdraví při práci

Hlava V
Přístup k nadnárodním informacím

§ 297

(1) Členy evropské rady zaměstnanců v České republice jmenují ze zaměstnanců zaměstnavatele zástupci zaměstnanců na společném zasedání. Nejsou-li ustaveni nebo nepůsobí-li u některého zaměstnavatele zástupci zaměstnanců, zvolí si zaměstnanci zástupce, který se za ně účastní společného zasedání. Rozdělení hlasů na společném zasedání se určí poměrně podle počtu zaměstnanců, za které zástupce zaměstnanců jedná. Působí-li u zaměstnavatele více odborových organizací, platí § 286 odst. 6 obdobně. Není-li nutné společné zasedání, postupuje se obdobně při jmenování nebo volbě člena evropské rady zaměstnanců.
(2) Ustanovení odstavce 4 platí i v případě, kdy je v České republice umístěna pouze organizační složka zaměstnavatele s působností na území členských států.
(3) Jména a příjmení svých členů a jejich adresy do zaměstnání je evropská rada zaměstnanců povinna bez zbytečného odkladu oznámit ústředí, které tuto informaci předá zaměstnavatelům a zástupcům zaměstnanců, popřípadě zaměstnancům.
(4) Funkční období evropské rady zaměstnanců trvá 4 roky. Po uplynutí 4 let od ustavující schůze hlasuje evropská rada zaměstnanců, zda bude s ústředím vyjednávat podle § 290 a 291, nebo zda se ustaví evropská rada zaměstnanců podle tohoto ustanovení. Rozhodnutí přijímá rada dvoutřetinovou většinou všech jmenovaných členů. Pro vyjednávání se použije obdobně § 290 a 291.
(5) Nejméně jednou za kalendářní rok je ústředí povinno na základě zprávy, kterou vypracuje,
    a) informovat evropskou radu zaměstnanců o
        1. organizačním uspořádání zaměstnavatele a jeho ekonomické a finanční situaci,
        2. pravděpodobném vývoji činnosti, výroby a prodeje,
        3. záležitostech, které je povinno s evropskou radou zaměstnanců projednat,
    b) projednat s evropskou radou zaměstnanců
        1. pravděpodobný vývoj zaměstnanosti, investice a podstatné změny organizace práce a technologie,
        2. zrušení nebo zánik zaměstnavatele, převod zaměstnavatele nebo části jeho činnosti, jeho důvody, podstatné důsledky a opatření vůči zaměstnancům,
        3. hromadné propouštění, jeho důvody, počty, strukturu a podmínky pro určení zaměstnanců, s nimiž má být rozvázán pracovní poměr, a plnění, která mají zaměstnancům příslušet kromě plnění vyplývajících z právních předpisů.
Ústředí zašle zprávu také zaměstnavateli.
(6) Jestliže vzniknou výjimečné okolnosti, nebo mají být přijata rozhodnutí, která mají podstatný vliv na zájmy zaměstnanců, je ústředí povinno bez zbytečného odkladu informovat evropskou radu zaměstnanců a na její žádost s ní projednat potřebná opatření. Je-li ustaven výbor podle § 298 odst. 2, může ústředí jednat s tímto výborem. Členům evropské rady zaměstnanců, kteří byli zvoleni nebo jmenováni za zaměstnavatele, kterého se mají opatření týkat, je však ústředí povinno umožnit účast na tomto projednání. Výjimečnými okolnostmi se rozumí zejména 
    a) zrušení, zánik nebo převod zaměstnavatele nebo jeho části,
    b) hromadné propouštění (§ 62).

zpět na obsah zákona zpět na úvodní stránku

Tipy

Lukrativní sídlo firmy v Praze.

Založení s.r.o. za 8.990 Kč na klíč.

Články

Jakou živnost založit pro on-line podnikání

Jak funguje insolvence OSVČ a na co si musíte dávat pozor?

Jak na podnikání v Německu? Splňte své povinnosti

>>>Všechny články


© 2025 Profi-kancelář Praha s.r.o.
Husinecká 903/10
130 00 Praha 3 - Žižkov
(+420) 226 258 216
info@jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
www.jak-zalozit-sro-a-podnikat.cz
  • Jak založit s.r.o.
  • Když stačí živnost
  • Účty a daně
  • Virtuální kanceláře
  • Jak začít podnikat
  • Finanční úřady Praha
  • Sídlo firmy
  • Založení a.s.
  • Založení s.r.o.
  • Partneři
  • RSS
  • Kontakt

Dnes Vám nabízíme
50% slevu na založení s.r.o.:

více zde