Články
2.12.2013
Běžný stolní počítač a připojení k internetu dnes používá téměř každý podnikatel. Samozřejmostí je mobilní telefon. Aby podnikatel mohl efektivně vyřizovat požadavky svých klientů, musí mít spojení jak s nimi, tak se svou firmou. Stále více podnikatelů tak využívá cloudových služeb, díky nimž vždy vědí, co klienti potřebují a jak si firma právě stojí. >> Více informací
25.11.2013
Všechny účetní subjekty zapsané v obchodním rejstříku mají povinnost zveřejnit uzávěrku zasláním rejstříkovému soudu. Existují dva typy účetních uzávěrek a to jednoduchá a auditorsky ověřená. >> Více informací
18.11.2013
Od 1. 1. 2014 začíná platit zákon č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích. Ten vymezuje právní úpravu obchodních společností a družstev, které jsou souhrnně nazývány obchodními korporacemi. Významnou změnou oproti zákonu současnému obchodnímu zákoníku je snížení základního kapitálu u společnosti s ručením omezeným na 1,- Kč. >> Více informací
11.11.2013
V podnikání jsou informace cenným zbožím, hlavně na začátku kdy začínáme bez potřebného know-how. Kromě skvělých myšlenek na projekty a jejich realizace musíme také myslet na co nejkvalitnější marketing. S tímto problémem se stále více podnikatelů obrací na externí poradenské společnosti. Na trhu je jich poměrně hodně a rozhodování mezi nimi je zásadním krokem. >> Více informací
4.11.2013
Získat a udržet si zákazníky je cílem každého podnikatele. V dnešní době nestačí pouze kvalitně odvedená práce či kvalitní výrobek. Pokud zákazníci nevědí, že dané výrobky a služby nabízíte, koupí je jinde. Proto je třeba dbát na reklamu. Vlastní internetové stránky by měly být samozřejmostí. Pokud na své stránky umístíte internetový obchod, je vhodné jej propojit se stránkami zbozi.cz nebo srovnanicen.cz. Potenciální kupující tak mohou vaše výrobky porovnat s nabídkou konkurence. Stejně tak můžete své stránky propojit s vaším firemním profilem na facebooku. Vaši zákazníci tak můžou spokojenost s vámi sdílet i se svými přáteli. >> Více informací
29.10.2013
Nedávná novela obchodního zákoníku platná od data 1. 7. 2013 nastavila nová pravidla pro splacení faktur a pohledávek. Novela má za cíl zajistit lepší ochranu spotřebitelů a klientů, zároveň se snaží o obecné zlepšení vztahu mezi dodavateli a zákazníky. Největším důvodem pro novelizaci starého obchodního zákoníku jsou evropské směrnice, které se snaží pomoci celoevropskému problému. Tímto problémem je pozdní a problematické placení faktur a celkově špatné vztahy mezi jednotlivými podnikatelskými subjekty. >> Více informací
21.10.2013
Máte skvělý podnikatelský záměr, ale schází vám finance na jeho realizaci? Potom můžete využít finance externího investora. Pokud se rozhodnete rozšířit dílnu a nakoupit pár strojů, vystačíte s bankovním úvěrem. V případě, že se bude jednat o rozsáhlou investici, je lepší poohlédnout se po jiném zdroji financování. Možností je celá řada, od tichého společenství přes private equity a venture capital po podnikatelské inkubátory. >> Více informací
14.10.2013
Daňové ráje nejsou jen anonymní tropické ostrovy někde v Karibiku. Podobná místa najdeme i přímo v České Republice a nejedná se o částku odvedenou na daních, ale jako o četnost daňových kontrol. Obecně platí, že pokud sídlí firma na malém městě, čeká jí daleko více kontrol Finančního Úřadu, než pokud by měla sídlo ve městě větším. Nejlépe se mají podnikatelé se sídlem v Praze 10, kde se firma dočká kontroly průměrně jednou za 119 let. Naopak malé města jako je Pacov, Blansko nebo Bruntál jsou pro podnikatele nepříjemné a kontroly je postihnou obvykle jednou za 5-7 let. >> Více informací
7.10.2013
Každý podnikatel musí kromě vlastního podnikání vést účetnictví či daňovou evidenci. Veškerou agendu s tím spojenou může vykonávat osobně, za pomoci svých zaměstnanců nebo prostřednictvím externí účetní firmy. Menší živnostníci zvládají vystavovat faktury a zpracovávat daňová přiznání sami. S přibýváním zakázek se zvyšuje náročnost administrativy a je třeba řešit otázku, zda ji zpracovávat ve firmě, dodavatelsky či kombinovaně. Vystavení faktury zvládne každý podnikatel, náročnější účetní záležitosti pak musí řešit s účetní či s daňovým poradcem. >> Více informací
2.10.2013
Zajímavé články z různých finančních webů za poslední měsíc, které stojí za to si přečíst.
30.9.2013
Vedení malé nebo střední firmy nikdy není tak idylické jak si ho představují mnozí lidé. Za malou až střední firmu se považují společnosti s počtem zaměstnanců nižším než 250. Alespoň v Evropské Unii, v Americe je tato hranice nastavená na dvojnásobek. Nízké obraty, závislost na každém zákazníkovi a omezené prostředky na reklamu nebo případné inovace patří asi mezi nejčastější problémy tohoto druhu firem. Pokud jsou důležité pozice obsazeny špatně zvolenými lidmi, může to být pro firmu kritický zásah. Proto je dobré věnovat personalistice tu největší možnou pozornost. >> Více informací
23.9.2013
Živnostenský list má oproti společnosti poměrně dost nevýhod a od určité částky zisku je dokonce nevýhodné u tohoto způsobu podnikání zůstávat. Proto mnoho současných malých podnikatelů i nováčků rovnou volí založení s.r.o. a získá mnoho výhod. Mezi základní výhody patří vyšší důvěryhodnost, možnost přibrání společníků, možnost zvyšování hodnoty společnosti a také nižší daně v případě vyšších zisků. >> Více informací
16.9.2013
Úřad práce.
Jedna z nejčastějších posměšných hlášek (nejen) absolventů vysokých škol je „Sejdeme se na Úřadě práce“, nicméně tento úřad vám může být velmi nápomocen při náboru nových zaměstnanců. Ovšem jeden z problémů, který může nastat, je situace, kdy díky štědré státní politice (ne)zaměstnanosti za vámi přijdou uchazeči o zaměstnání pouze pro razítko s tím, že o práci u vás nemají zájem. >> Více informací
9.9.2013
Internet.
Při hledání nových zaměstnanců může být internet skvělým a levným pomocníkem, avšak je nezbytné vědět, kde hledat. Možností je několik, zde opravdu záleží na tom, z jakého sektoru vaše firma je a zda je vaše značka známá, popř. atraktivní pro zaměstnance. Jestliže jste ovšem investovali do vaší webové stránky (máte dobře zvládnuté SEO, tedy váš web se zobrazuje při zadání klíčových slov do online vyhledávačů mezi prvními), určitě neváhejte „vyvěsit“ vaše volné pozice přímo na vašem webu. >> Více informací
2.9.2013
V prvních dvou dílech (najdete zde díl 1 a díl 2) jsme se věnovali počátečním úvahám, kterými by se měl začínající podnikatel věnovat, ještě než si najme svého prvního zaměstnance. Nyní přichází na řadu otázka „Kde hledat?“. >> Více informací